Walau di mana sahaja..dari lopak hinggalah ke lautan samudera..ianya terduga, kadang mengasyikkan jua..walau pun hati dah tentulah kecewa..usah ditanya bila akhirnya..KUMPAU!!!!, terimalah ia seadanya...hehehe


Sunday, June 28, 2009

Menjala Empang Bangkung

Lokasi : Menjala Empang Bangkung
Tarikh & Tempoh: 28 Jun 2009 / dari 8 - 11 pagi
Aktiviti : Menjala Ikan Sungai
Peserta : Abah/Man/Zahar/Bangtih/Helmi/Ayie/Aku

Empangan ni dibuka untuk dilepaskan air takungan..katanya untuk dilepaskan te tali air untuk ke sawah..jadi seperti biasa ramai yang mengambil kesempatan untuk menjala/tangguk ikan ikan sungai yang kelam kabut + pening pening lalat...dianggarkan melebihi 100 orang kaki kaki jala yang turun bagaikan berpesta..banyak juga tangkapan yg masing masing perolehi..yang sempat dirakamkan (mcm reporter pulak) antaranya baung hampir sekilo..sebarau banyak tapi tak jumpa yg besar..lampam sekilo lebih..tongsan melebihi 4 kilo..banyak lagi ikan ikan sungai yg lain...


ahlul

Ni nak menangguk ke apo ni

Baung


Belas ekor gak Bangtih dengan Man dapat setiap sorang..oklah untuk junior


Baru nak ramei orang


Seterusnya sila rujuk kat dalam slide..hehe
p/:- Kat Slide Show tu tekan +, untuk lajukan slide..& gunakan - untuk slowkan..guna mouse untuk letakkan cursor atas gambar untuk baca keterangan.


2 comments:

mike said...

adus jealous plak tak dpek join...adus..adus...dunio tak adil....

Angah Helmy said...

Jom gi Dusun Tua ramai2 kek langat...tgk nursery kelah..godang2 beb...beribu...

http://thecafe-at-lui.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...