Walau di mana sahaja..dari lopak hinggalah ke lautan samudera..ianya terduga, kadang mengasyikkan jua..walau pun hati dah tentulah kecewa..usah ditanya bila akhirnya..KUMPAU!!!!, terimalah ia seadanya...hehehe


Monday, December 1, 2008

Pertandingan Memancing Gamin FC

Sempena Family Day Gamin Fc dari 28,29,30 (Jumaat, Sabtu dan ahad) November, 2008, salah satu akivitinya adalah pertandingan memancing terbuka di antara warga Gamin FC..waktu pertandingan bermula dari Jumaat petang sehingga ke Ahad pagi sebelum aktiviti penutup, iaitu majlis penyampaian hadiah..piala kemenangan di berikan kepada pemenang pertandingan ini..umpan yang disediakan adalah pumpun dan udang hidup..aktiviti ini rupanya mendapat sambutan yang hangat daripada ahli Gamin FC..semuanya tanpa berputus asa berusaha memancing dengan berjemur dan mancing sambil berendam untuk mendapatkan ikan..aduhla dah berendam tu habis la reel semua kena service..tapi tak kisahlah janji enjoyy..terima kasih buat semua peserta terutamanya Pak Tih, Pakcik Rosli dan semua penyumbang hadiah dan dana...tqqqq..

Suasana selepas subuh di hari kedua (Sabtu)...aduhla pepagi dah ada yang buat hal cari makan pasang jaring bebetul depan lokasi pertandingan(sebelah kanan gambar tu)..hempess
Angah mengunakan rod berapa kaki ntah, ambil lajak..hehe
Letak kat pancang

Pak Lang menunjuk ke arah sampan yang tengah pasang jaring..sambil mungkin kata katanya 'dah pasang jaring camano nak dapek ikan ni, angah apo kato ko baling batu ladung ke sampan tu guna rod panjang ko ni'..heheIndahnya susana pagi..lain lain pemancing kebanyakannya masih membuta..sambung tido selepas subuh tadi..Pakcik Rosli di kiri gambar tengah 'baca air' sebelum campak umpan..hehe
Dah cerahh.suasana tempat memancing di depan khemah
Ramainya orang menjala ikan bebolosNi abah dapat sajoo teraiii dengan menjala, jala yang siap dibawa dari kampung
Pak Tih yang berbangga memecahkan rekod peserta pertama menaikkan ikan
Man yang memberi saingan sengit
Penat memancing..rileks dulu la
Ayi dengan hasil tangkapan haruan tasik 15 kilo..ikan ini yang memberikan kemenangan kepada beliau..hehe
Masih ada yang mengejar masa mencuba menaikkan ikan untuk dipertandingkan walaupun di bawah panas matahari yang terik..
Akhirnya penamat kepada pertandingan ini, Ayi memperolehi tropi kemenangan..sekalung Tahniahhh..hehe

2 comments:

Anonymous said...

tahun dopan kito repeat r!!!den tak pueh ati!!den xdapek ikan.ayi tipu, dio bleh terapung ke tongah laut.hehee..

mike said...

ayi ado belon apungan...tak yah komen laa...kao la memanjang kumpau...tapi koba ikan byk dah naik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...