Walau di mana sahaja..dari lopak hinggalah ke lautan samudera..ianya terduga, kadang mengasyikkan jua..walau pun hati dah tentulah kecewa..usah ditanya bila akhirnya..KUMPAU!!!!, terimalah ia seadanya...hehehe


Wednesday, December 31, 2008

Jom Menjala

Lokasi : Sungai Serting Hilir
Tarikh & Tempoh: 28 Dec 2008 / dari 3 petang
Bot & Tekong :
Aktiviti : Menjala Ikan Sungai
Peserta : Abah & Angah & Zahar & Aku

Menjala ni meredah sungai dalam 2/3 km..ikan sungai ni sedap gak terutamanya kalau goreng atau masak gulai lemak dengan pucuk daun ubi kayu..kono pulak yang podeh omak masak..huhu, tapi kena jaga jaga banyak tulang..antara ikan yang boleh dapat di jala termasuklah ikan terbul, lampam, sulur batang, masai, ikan putih, pernah ada kaloi, pernah gak sebarau, tilan, ikan pasir, pun pernah gak udang galah..ape ntah lagi..abah la yang selalu dapatnya..
Parking kereto dulu
Pro la start dulu..yang lain bagi laluan..hehe

OK..yang amatur follow belakang..hehe

Tebar jangan tak tebar..praktis dari mula sampai nak balik kang..hehe

Satu tebaran jala yang kurang menjadi..tapi tak sempat nak shoot gambo..hehe Dalam airnyo tu Antara ikan yang dapat..gambo ikan selonggok tak sempat nak shoot..hehe
Nilah dia dari awal menjala tadi sampai nak balik..tebar jala asyik tak menjadi..dah tu jomlah balik..lain kali la pulak praktis..hehe
Sekian laporan pendek aktiviti menjala di suatu petang sewaktu pulang ke kampung..hehe

1 comment:

mike said...

wei...dah boleh la menjalo skit....dah kombang dah den punyo tebaran....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...