Walau di mana sahaja..dari lopak hinggalah ke lautan samudera..ianya terduga, kadang mengasyikkan jua..walau pun hati dah tentulah kecewa..usah ditanya bila akhirnya..KUMPAU!!!!, terimalah ia seadanya...hehehe


Wednesday, May 28, 2008

Mat Salleh + Haruan + Juasseh

Tarikh & Masa : 25 hb Mei 2008(Ahad)/10 pagi sehingga 12 tengahari
Lokasi : Juasseh, N.Sembilan
Aktiviti : Memancing/Casting Haruan bersama Bangtih @ Zaki & Sylwester
Pengenalan: Laporan ringkas ni bertaraf karate-do tali pinggang putih sahaja (beginner), dengan aktiviti memancingnya pun tahap cipan je..saje test bagi laporan..heheAdik saya bawak mat salleh dari tempat kerja dia ke rumah di kampong..mamat tu sibuk nak merasa suasana di kampong sebelum balik ke Poland..pagi Ahad tu kita orang bertiga meredah sekejap semak samun pergi spot haruan..pergi mancing main tangkap muat je..kelengkapan mancing pun tersilap bawak..hehe
Katak..hehe

Comel la pulak..

Aduih la terpaksa cucuk..

Kesiannnya..ada cara lain ke nak lekatkan kat mata kail tanpa mencederakan katak ni..ikat je boleh ke? jadi pasang niat je la nak gunakan katak ini supaya dapat haruan,lepas tu haruan tu kita boleh makan..

Mencasting haruan namanya..casting selagi terlarat..4/5 kali ikan telan umpan..tapi tak melekat..dah melekat sangkut pulak kat tunggul kayu..aduih la..dah la guna kekili siri 4500..tali pun 50 paun..berat & tali pun asyik nak berpintal..tangan lenguh..nak betulkan tali lagi..nyamuk lagi..hehe..

Mat Salleh ni bukan kaki pancing ape lagi casting..mula mula sampai pun dah siap ketawa..siap kata air paya ni dirty...tolong pasangkan umpan katak dia..dia baling dekat je..karau..tapi bila ntah balingan kali keberapa dah siap boleh casting beruk.. Haa..bangtih jugak yang dapat naikkan haruan..nak harapkan mat salleh tu!!!..hehe..kekili saiz besar..rod udang pulak tu..tak leh masuk tempat grip kekili ke rod tu..ikat dengan getah bulat je..punya la seksa nak casting..hehe
Huih dapat jugak dia..tapi dapat tumpang bergambar je la..hehe..baru dia percaya lokasi ni ada ikan..

Ambil gambar dekat sket la..bagi nampak ikan tu betul betul besar..hehe

Sambung lagi casting...baru Mat Salleh ni excited..betul betul dia concentrate..siap casting lagi..lagi dan lagi.. Orang lain dah berhenti dah..dia masih lagi casting..dah mula nak ketagih la ni..hehe..6 kali umpan dia ni kena sambar..tapi tarik je tak melekat..mana tak tension..feel ikan tarik umpan dapat la rasa..tapi ikannya tak mau naik ke darat..dah dekat depan mata pun still lepas..setiap kali lepas..almost i catch it..jadilah almost 1..almost 2..almost 3..almost 4..almost 5..dan almost 6..dapat feel ralat jo la...hehe ..tak tau lah aku nak komen..aku pun bukan reti sangat casting ni..baru je ketagihnya..banyak yang tak tau..hehe..

Begitulah kesudahannya..1 ekor je dapatnya pun..sebenarnya aku pun kumpau..haha...kelengkapannya pun tak betul bawak..mancing 2 jam je dari pukul 10 pagi ke 12 tengahari..lain kali la pulak mancing lagi..ajak bangla la pulak..hehe..tapi kira mat salleh ni teruja la jugak dengan aktiviti memancing tu..dah mula nampak ciri ciri ketagihan, payah nak berhenti @ dia yang terakhir berhenti casting tengahari tu..berharap je dia dapat naikkan haruan..bagitulah ceritonya..jika bosan laporan ni atau poyo..kok nyosal baco,sorry yo...hehe
Balik layan Zafran makan durian..hehe





3 comments:

mike said...

kenal...haha...guakenallu...orgygselalu kumpau hahah....sebab gua pun selalu kumpau sama dgn lu haha....angah

Anonymous said...

den dewo kumpau jgk.haha..bngth
p/s- omnitech usa da bnkrup!!

mike said...

sylvester kojo mano dah company eee bankrapt?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...